Mindst en gang årligt gennemføres der i alle klasser/grupper af børn en undersøgelse af undervisningsmiljøet ved brug af evalueringsredskab fra www.klassetrivsel.dk. Hvis vi i forhold til enkelte børn, grupper af børn eller hele klasser oplever manglende trivsel, går vi aktivt ind i det. Indsatsen her beror på problemstillingens kontekst, men det er normal praksis at indbyde forældrene til en dialog omkring problemstillingen, så vi i fællesskab kan få skabt en positiv udvikling i forhold til den eksisterende situation.
Ved den seneste trivsel- og undervisningsmiljøundersøgelse fra først i 2023 viste det generelt, at børnene oplever trivsel på skolen og i undervisningen. Der er visse ting, som kan forbedres børnene imellem, hvorfor vi bevidst arbejder med at sætte sociale mål både for den enkelte elev og for fællesskabet. Vi arbejder således målrettet på, at vi er en skole, hvor eleverne er gode til at tage ansvar for mere end sig selv. Dette ansvar udvikles i dagligdagen i et tæt samarbejde børn/børn og børn/voksne imellem, men vi ved samtidig også, at hvor der er mange mennesker og hos os særligt børn sammen, sker det med jævne mellemrum, at nogen bliver uenige om tingene.